loading...
میرزا کوچک خان جنگلی
یار میرزا بازدید : 2820 جمعه 21 آذر 1393 نظرات (1)

دانلود کتاب سردار جنگل نوشته ابراهیم فخرایی

اين كتاب پيرامون زندگي سردار جنگل، شهيد ميرزا كوچك‌خان و نهضت جنگل، است. با اينكه از اولين چاپ اين كتاب نزدیک به 50 سال مي‌گذرد ولي هنوز كامل‌ترين و مستندترين كتابي كه پيرامون ميرزا كوچك نوشته شده همين كتاب است. اين كتاب توسط انتشارات جاويدان در 500 صفحه منتشر شده است.

ويژگي برجسته اين كتاب آن است كه نويسنده كتاب "ابراهیم فخرایی"، خود از سران مجاهدين جنگل بوده و در بسياری از وقايع حضور داشته. ديگر اينكه دقت و حساسيت مؤلف رعايت بي‌طرفي از نكات ديگر كتاب است.

فصل اول و دوم اين كتاب درباره شخصيت ميرزا كوچك‌خان و آراء و افكار اوست. سپس به ترتيب تاريخ شروع به ذكر وقايع مي‌كند. فصل آخر كتاب هم فصل انتقادات و احتجاجات است كه در آن به بسياري از شبهات و غرض‌های مخالفان پرداخته شده است.

در اين كتاب نقش خيانت بار انگليس و شوروی و چگونگی اتحاد دو ابرقدرت براي نابودی نهضت جنگل به خوبی بيان شده است. استفاده از عكس‌هاي بكر و ناب در تعداد زياد در صفحات كتاب، مطالب را جذاب‌تر و خواندنی تر كرده است.

جالب است بدانيم اين كتاب در زماني تأليف شده كه حاكميت ايران،‌ ميرزا كوچك‌خان را يك اغتشاشگر و نهضت گيلان را يك اغتشاش تلقی مي‌كرد.


درباره نویسنده :

ابراهیم رضازاده فخرایی (۱۲۷۸ رشت - ۱۶ بهمن ۱۳۶۶ تهران)، معلم، روزنامه‌نگار، وکیل و پژوهنده ایرانی بود. او کمیسر فرهنگی جمهوری شوروی گیلان بود.

پدر اش حاج رضا، تاجری در رشت و یکی از اعضای انجمن ایالتی گیلان در جریان انقلاب مشروطیت بود. او تحصیلات اش را در یک مکتب محلی آغازید و در سن پنج سالگی تحصیلات مدرن را در مدارس ابتدایی مجیدیه و اتفاق و مدرسه راهنمایی شمس پی گرفت. در سن ۱۶ سالگی به مجرد تکمیل کلاس هشتم، برای ادامه تحصیل به کالج پتریرکله بیروت رفت ولی گسترش جنگ جهانی اول او را مجبور کرد پس از ۱۷ ماه به ایران برگردد. در تهران او در دبیرستان‌های سیروس و دارالفنون تحصیل کرد جایی که در آن مدرک کلاس دهم را گرفت. در تابستان ۱۹۱۸ او رفت تا میرزا کوچک خان، رهبر نهضت جنگل را در مرکز فرماندهی کل او در گوراب زرمیخ ببیند. او به نهضت پیوست و تا شکست آن در پاییز ۱۹۲۱ با آن باقی ماند و نهایتاً سرپرست امور فرهنگی آن شد.

او در تهران درگذشت و به خاک سپرده شد، ولی در سال ۱۳۷۰ شمسی بقایای جنازه‌اش به رشت منتقل شد و دوباره در نزدیکی مقبره میرزا کوچک خان به خاک سپرده شد. روحش شاد.

 

نسخه PDF کتاب :

قبلاً نسخه PDF کتاب سردار جنگل در وبلاگ میرزا منتشر شده بود که می توانید آن را از اینجا دانلود کنید. حال نسخه صوتی این کتاب که توسط مرکز امور توانبخشی نابینایان کشور در آبان سال 1383 و با گویندگی خانم فاطمه پهلوان ضبط شده است را می توانید از وبلاگ میرزا کوچک دانلود نمایید. منبع این فایل ها سایت کتاب های صوتی می باشد. 

توجه : صفحات اعلام شده در این نسخه با صفحات نسخه PDF موجود در سایت همخوانی ندارد.


مشخصات کتاب صوتی سردار جنگل :

فرمت : MP3 (تبدیل شده از نوار کاست)

تعداد : 31 تراک

زمان کل : ۱۵ ساعت و ۵۶ دقیقه

راوی : فاطمه پهلوان

 

دانلود بخش اول با حجم 35 مگابایت :

دانلود

دانلود بخش دوم با حجم 35 مگابایت :

دانلود

دانلود بخش سوم با حجم 37 مگابایت :

دانلود

هزینه دانلود : ذکر یک صلوات و فاتحه برای شادی روح میرزا کوچک

راهنمای دانلود: برای دانلود بعد از کلیک روی لینک بالا به مدت 10 ثانیه صبر و بعد روی دکمه « رد کردن تبلیغ » در بالای صفحه کلیک کنید تا دانلود آغاز یا به صفحه آن منتقل شوید.

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط يک دنيا در تاریخ 1393/09/21 و 14:43 دقیقه ارسال شده است

اگر تنها ترين تنها شوم باز هم خدا هست او جبران همه نداشته هاي من است ...

****

پيش من هم بياين خوشحال ميشم

پاسخ : سلام، خوش آمدین شکلک
بله، خداوند بهترین همدم آدم هاست...
ممنون از دعوتتون، چشم حتماً میام


کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
بـــــسـم الله الــرحــمن ارحــــيـم، به وبسایت "میرزا کوچک" خوش آمدید. امیدوارم با کمک شما دوستان و ســروران گرامی قدمی هر چند کوچک در راه معرفی و زنده نگه داشــتن یـــاد و خـــاطــره بــزرگ مـــرد تــــاریخ گــیلان و ایـــران "مـــیرزا کــوچک خــان جـنگلی" برداریم. ان شاء الله

+ این سایت به هیچ نهاد، مرکز دولتی و غیر دولتی وابستگی ندارد و کاملا شخصی اداره می شود.


++ استفاده از مطالب این وبسایت با ذکر منبع (mirzakuchak.ir) بلامانع است.

اطلاعات کاربری
امکانات

Gil6ki Calendar


آمار سایت
  • کل مطالب : 75
  • کل نظرات : 96
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 46
  • بازدید امروز : 20
  • باردید دیروز : 109
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 846
  • بازدید ماه : 846
  • بازدید سال : 28,080
  • بازدید کلی : 1,070,038
  • ویدئو امروز


    احترام به کپی رایت

    قابل توجه نویسندگان، مترجمان و مسئولین انتشاراتی که کتاب ها یا مقالات آن ها در این وبسایت قرار دارد


    در وبسایت میرزا کوچک جهت احترام به قوانین کپی‌رایت عمدتا تلاش می‌کنیم کتاب‌هایی را منتشر نماییم که از نخستین چاپ آن‌ها حداقل 10 سال گذشته باشد، با این حال نویسندگان یا مسئولین محترم انتشاراتی که کتاب انتشاراتشان را در این وبسایت مشاهده کرده‌اند و نظر مساعدی نسبت به قرار داشتن کتابشان در این وبسایت ندارند کافی است با ارسال پیغام در صفحه تماس با ما درخواست حذف کتاب را اعلام نمایند.

    لوگوی حمایتی
    میرزا کوچک جنگلی